معرفی واحد روابط عمومی-دبیرخانه شورای اسلامی:
بر اساس آئین نامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابطعمومی دستگاههای اجرایی، اهم فعالیتهای روابطعمومی هر وزارتخانه یا سازمان، اجرای سیاستهای اطلاع رسانی سازمان، همکاری با رسانههای جمعی جهت انعکاس مناسب عملکردهای بخشهای مختلف،پاسخگویی به ابهامها و اطلاعرسانی درخصوص آن دستگاه، تهیه و اجرای طرح های تبلیغاتی سازمان، اجرای مناسب مراسم و مناسبتها، ایجاد حسن رابطه بین کارکنان و مسئولان دستگاه مربوط ازطریق برگزاری جلسات داخلی، نظارت بر انتشارات و نشریات دستگاه، مدیریت پایگاههای اطلاع رسانی الکترونیک دستگاه و افکارسنجی عمومی و دستگاهی است. همچنین وظیفه مستند سازی اقدامات و فعالیتهای انجام شده در سازمان با روابط عمومی می باشد.
شرح وظایف:
- شناساندن اهداف،سیاست های و کارکردهای شهرداری به شهروندان
- ایجاد حفظ و تقویت حسن شهرت، اعتبار و حیثیت برای شهرداری
- ایجاد و تقویت رضایتمندی در شهروندان و سنجش مستمر آن
- ایجاد و تقویت تفاهم بین کارکنان و مدیران
- ایفای نقش ارتباطی بین مردم و شهرداری
- زمینه سازی برای حضور شهردار در تجمعات مردمی،علمی و…..
- نظر سنجی مستمر و گردآوری دیدگاههای مختلف شهروندان درباره
- شئون مختلف شهرداری و بهره گیری مطلوب از اطلاعات حاصله در جهت
- بهبود شرایط و عملکرد شهرداری
- ایفای نقش سخنگویی برای شهرداری وارتباط مستمر با اصحاب رسانه ای
- اطلاع رسانی جامع درباره شئون مختلف شهرداری در غالب های گوناگون
- مشارکت و همکاری و زمینه سازی برای تصریح و تسهیل در تحقق اهداف
- مشارکت در فرایند تصمیم گیریهای شهرداری
- مشارکت در فرایند برنامه ریزهای شهرداری
- توسعه فضای مردم سالاری در شهرداری
- تقویت حس تعلق سازمانی در کارکنان شهرداری
- نهادینه کردن رویکرد پژوهش مداری در روابط عمومی بر حسب ضرورت
- ایفای نقش مشورتی برای مدیران شهرداری در سطوح مختلف
- ایفای نقش مناسب در شرایط ویژه (مشارکت در مدیریت بحران)
- مدیریت رویدادها و توجه و ایفای نقش موثر در مناسبتهای ملی و مذهبی
- آگاهی مستمر محیطی و اشراف بر تحولات برون سازمانی و شناسایی و پیگیری مسائل مختلف شهری