پیام شهروندی در روز طبیعت

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. پیام شهروندی
  4. chevron_right
  5. پیام شهروندی در روز طبیعت

پیام شهروندی

🟥 واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گوگد نکات لازم جهت روز طبیعت را اعلام و از همه همشهریان عزیز خواست نسبت به رعایت آن اهتمام لازم را داشته باشند تا سیزده بدر را بدون حادثه سپری کنند

۱- در جنگلها و باغها و بوستانهای شهری، درختان و گیاهان و زیباییها را حفظ کرده و از ایجاد آتش‌سوزی در این مکانها جدا خودداری کنند تا این سرمایه های ارزشمند ملی حفظ و از طبیعت لذت برده و خوش بگذرانند.

۲- ، از افروختن آتش در مناطق جنگل و باغ ها خودداری کرده و به کودکان خود نیز توصیه کنید.

۳- اگر ناگزیرید که از چراغ های نفتی استفاده کنید ظروف نفت دربسته با گنجایش کم همراه ببرید که در مواقع لزوم از آن استفاده نمایید و توجه کافی داشته باشید.

۴- به خاطر داشته باشید ته سیگار روشن و چوب نیم سوخته و سوختن ذغال داخل اجاق ها را پس از اتمام کاملا خاموش کرده و با اطمینان کامل آن را زیر خاک مدفون کنید.

۵- در تمامی نقاط پارکهای تفریحی و پارکهای جنگلی بر افروختن آتش ممنوع است مگر در قسمت هایی که تحت عنوان اجاق خانه با تجهیزات لازم ایجاد شده است.

۶- محوطه اجاق خانه بدون درخت با کف سازی شن شسته شده و اجاقها آماده می باشد، لذا در سایر نقاط پارک بر افروختن آتش ممنوع است.

۷ – مکان استقرار در پارکهای تفریحی و پارکهای جنگلی و محل کمپها با راهنما مشخص و تجهیزات لازم جهت استقرار طولانی مدت و کوتاه مدت برای مراجعه کنندگان موجود می‌باشد.

۸-به تابلوهای هشدار دهنده آموزشی در مناطق پارکهای تفریحی و پارکهای جنگلی توجه داشته باشید.

۹-در صورت برپاکردن خیمه و چادر مراقب باشید که محل استقرار اجاقها و چراغهای خوراک پزی دورتر از خیمه و یا خارج خیمه و با در نظر گرفتن مسیر باد در نظر گرفته شود.

۱۰- روشنایی های گازی و شعله ای و امثالهم را در نقطه ای مصون از برخورد افراد، بخصوص بچه ها مستقر کنید.

۱۱-توصیه میشود هنگام ترک جنگل، ضایعات و زباله ها را داخل کیسه مخصوص ریخته و در محل مناسب خارج از جنگل و در سطلهای مخصوص بریزید.

۱۲- محل اطراف خود را حداقل تا فاصله ۱۰ متری از شاخ و برگ درختان خشک و خش و خاشاک پاکسازی کنید چون در اثر گرما و کوچکترین حرارت و جرقه، سریعا آتش سوزی بوجود می‏ آید.

۱۳- در زمان صاعقه پی در پی و شدید خود را به محل امن برسانید و توقف کنید و اگر داخل اتومبیل می باشید باقی ماندن در آن ایمن تر از خارج شدن است.

۱۴- محل امن جایی است که نزدیک لوله های آب، دکل برق و اسکلت فلزی و دودکش های فلزی، پست فشار قوی برق،‌سیم خاردار و تک درخت یا در ارتفاعات نباشید و دور از این مکانها قرار گیرید.

۱۵- از شکستن شاخ و برگ درختان در روز طبیعت خودداری کنید.

۱۶- چنانچه در روز طبیعت قصد رفتن به کنار رودخانه‌ها و نهرهای پرآب را دارید حتماً به اندازه کافی از جریان شدید رودخانه‌ها فاصله گرفته و مراقب فرزندان خود باشید.

۱۷- از روشن کردن آتش در زیر دکل‌های فشار قوی برق خودداری کنید که عدم رعایت این مورد می‌تواند فاجعه بزرگی به‌دنبال داشته باشد.

۱۸- مواظب چاه‌های روبازی که در اطراف شهر وجود دارد باشید.

۱۹-همیشه در فکر ایمنی و پیشگیری از خطرات باشید
۲۰- همیشه شماره تلفنهای واحدهای امدادی را به خاطر بسپارید و به کودکان خود آموزش دهید

۲۱- مراقب سالمندان و معلولین که در جمع شما هستند باشید و به آنها توجه ویژه ای داشته باشید

🌴 سیزده بدر خوب و خوشی در روز طبیعت برایتان آرزومندیم 🌴

✳️واحد آتش نشانی
و خدمات ایمنی شهرداری گوگد

فهرست